11 κερδοφόρες πολυεθνικές ζήτησαν κατώτατο μισθό 250-300 Ευρώ

Αναπαράγουμε μέρος άρθρου που δημοσιεύτηκε στην οικονομική εφημερίδα ΗΜΕΡΗΣΙΑ (πηγή: http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26516&subid=2&pubid=113003233 ) και παραθέτουμε τον κατάλογο αυτών των εταιριών όπως εμφανίστηκε σε αξιόπιστες πηγές στο διαδίκτυο (π.χ. http://www.alfavita.gr/apopsi/φέρτε-μας-δούλους-για-να-«επενδύσουμε» ). Παραθέτουμε επίσης τα πρόσφατα δημοσιευμένα ετήσια κέρδη τους και τα βασικά προϊόντα που διακινούν.

Ο καθένας ας βγάλει τα συμπεράσματά του…

Πολυεθνικές-440x247

 ——————————————————

πηγή: http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26516&subid=2&pubid=113003233

 

Μισθό 250-300 ευρώ με λιγότερες ώρες εργασίας ζήτησαν 11 πολυεθνικές

«Απαίτηση – σοκ, για νέα μείωση στον κατώτατο μισθό των άνεργων νεαρής ηλικίας που θα απασχολούνται με μειωμένο ωράριο, έβαλαν στο τραπέζι του υπουργείου Ανάπτυξης οι εκπρόσωποι 11 πολυεθνικών εταιρειών που συναντήθηκαν με τον Κ. Χατζηδάκη.

Οι πολυεθνικές έθεσαν θέμα μείωσης του μισθού στα επίπεδα των 250-300 ευρώ για τους νέους ώστε να βελτιωθεί, όπως είπαν, η ανταγωνιστικότητα και να επενδύσουν στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα στη εφημερίδα «Βήμα της Κυριακής» το ζήτημα του κατώτατου ημερομισθίου στην Ελλάδα έθεσαν την περασμένη εβδομάδα στην κυβέρνηση εκπρόσωποι 11 πολυεθνικών κατά τη διάρκεια συνάντησης που είχαν στο υπουργείο Ανάπτυξης.

Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του υπουργού Ανάπτυξης κ. Κ. Χατζηδάκη και συμμετείχαν σε αυτήν όλες οι μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας και ανακοίνωσαν πρόσφατα επέκταση των δραστηριοτήτων τους.


Εκεί όμως που οι μάνατζερ αιφνιδίασαν την κυβέρνηση ήταν όταν έθεσαν ζήτημα μείωσης των ημερομισθίων στην Ελλάδα και ιδιαίτερα των νέων ανέργων.

«Σε μια χώρα όπου η ανεργία στους νέους έχει φθάσει σε απίστευτα επίπεδα, δεν αντιλαμβανόμαστε γιατί πρέπει να υπάρχει η δέσμευση του κατώτατου ημερομισθίου. Δώστε μας την ευκαιρία να προσλαμβάνουμε νέους με λιγότερα χρήματα, για να εργάζονται λιγότερες ώρες και λιγότερες ημέρες κάθε εβδομάδα» πρότεινε ο διευθύνων σύμβουλος της Barilla Hellas κ. Γιώργος Σπηλιόπουλος.

«Δεν είναι δική μου αρμοδιότητα. I will pass it through» απάντησε ο υπουργός Ανάπτυξης, εννοώντας ότι θα το διαβιβάσει στον υπουργό Εργασίας, για να ξεφύγει από την πίεση.

«Δηλαδή για τι επίπεδα μισθών μιλάτε;» ρώτησε ένας από τους υπηρεσιακούς παράγοντες που συμμετείχαν στη συνάντηση.«Θα μπορούσαμε να καταβάλλουμε από 250 ως 300 ευρώ για ολιγόωρη απασχόληση τρεις ή τέσσερις ημέρες την εβδομάδα» συμφώνησαν οι οκτώ από τους 11 εκπροσώπους των πολυεθνικών, με επικεφαλής στη μακρά συζήτηση που έγινε τους μάνατζερ των εταιρειών Barilla, Bic Violex και Nestle.

Μάλιστα ο εκπρόσωπος της Nestle κ. Raymond Franke έθεσε και ένα άλλο ζήτημα, από αυτά που η κυβέρνηση αρνείται να αγγίξει και δηλώνει κατηγορηματικά ότι δεν συζητεί. «Πρέπει να μειωθεί η περίοδος της προμήνυσης (σ.σ.: της προειδοποίησης για να απολυθεί ένας υπάλληλος για να του καταβληθεί μικρότερη αποζημίωση). Είναι απαγορευτική» σημείωσε, αλλά στο ζήτημα αυτό δεν αναφέρθηκε κάποιος άλλος.

«Η κυβέρνηση πιστεύει ότι τα επίπεδα των μισθών δεν μπορούν να πέσουν άλλο» έσπευσε να υπενθυμίσει κάποια στιγμή ο κ. Χατζηδάκης, όμως οι εκπρόσωποι των εταιρειών επέμειναν και έδειξαν αποφασισμένοι να πιέσουν και άλλο. «Η ελληνική αγορά πεθαίνει. Τα χρήματα που υποσχεθήκατε ότι θα πέσουν στην πραγματική οικονομία δεν έπεσαν. Κι εμείς πρέπει να ανταγωνιστούμε τα κόστη της Ανατολής. Είναι μια ιδέα που θα πρέπει να σκεφθείτε, για να μειωθεί άμεσα το ποσοστό της ανεργίας, και μάλιστα τους νέους. Ειδικά τώρα που ακούμε ολοένα και συχνότερα «μια δουλειά θέλω, ό,τι να ‘ναι και όσο να ‘ναι»».»

 ——————————————————————–

Κατάλογος εταιριών, κέρδη και προϊόντα

 «Αθηναϊκή Ζυθοποιία»: Τα καθαρά της κέρδη την περίοδο 2008 – 2011 ανήλθαν στα 232 εκατ. ευρώ. Μόνο το 2011 τα κέρδη της ήταν 49 εκατ. ευρώ. Προϊόντα: Μπύρες Αmstel, Αmstel Pils, Amstel bock, Amstel Radler,  Heineken, ΑΛΦΑ, Fischer, ΒΙΟΣ 5,  Buckler, SOL, Mc Farland, Erdinger, Chimay, Krusovice, Moretti κ.ά.

«Barilla»: Τα καθαρά κέρδη της στην Ελλάδα την περίοδο 2009 – 2012 έφτασαν στα 15 εκατ. ευρώ. Προϊόντα: Barilla, Misko, Mulino Bianco, Pavesi, κ.ά.

«Bic»: Τα καθαρά της κέρδη την περίοδο 2009 – 2011 ξεπέρασαν τα 36 εκατ. ευρώ. Προϊόντα: Bic στυλό, αναπτήρες, ξυριστικές, κάλτσες κ.ά.

 «Unilever»: Τα καθαρά της κέρδη ανήλθαν παγκοσμίως την περίοδο 2010 – 2011 στα 8,5 δισ. ευρώ. Στην Ελλάδα τα μεικτά της κέρδη το διάστημα 2008 – 2011 έφτασαν στα 1,1 δισ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη της τη διετία 2010 – 2011 ανήλθαν στα 17 εκατ. ευρώ. Προϊόντα: Ελαϊς, norr, Κlinex, Cajoline, ΕΒΦΑ, Algida, Pummaro, ΒΙΤΑΜ, Φλώρα, Rexona, Skip, OMO, Φυτίνη, Zwan, Becel, Dove, Axe, Proderm κ.ά.

«Nestle»: Τα καθαρά της κέρδη στην Ελλάδα το 2011 υπερτριπλασιάστηκαν συγκριτικά με το 2010. Συνολικά τη διετία αυτή ανήλθαν στα 24 εκατ. ευρώ. Παγκοσμίως και μόνο το 2010 τα κέρδη της εταιρείας έφτασαν στα 32 δισ. ελβετικά φράγκα. Προϊόντα: Nescafe, Λουμίδης, νερό ΚΟΡΠΗ, Theramed κ.ά.

«Kraft»: Σε διεθνές επίπεδο τα κέρδη της εταιρείας την περίοδο 2009 – 2010 ξεπέρασαν τα 87 δισ. δολάρια. Στην Ελλάδα τα καθαρά της κέρδη προ φόρων ανήλθαν στα 12 εκατ. ευρώ. Προϊόντα: Σοκολάτες Παυλίδης – Λάκτα, Craft μαγιονέζες – σάλτσες, Jakobs, ΟRΕΟ, Tassimo, HALLS, Merenda, Trident κ.ά.

«Friesland Campina – NOYNOY»: Είναι η πρώτη στην κατάταξη του κλάδου εμπορίας τροφίμων εταιρεία στην Ελλάδα με βάση τον κύκλο εργασιών. Οι πωλήσεις της το 2011 ανήλθαν στα 318 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 7,66% έναντι του 2010. Προϊόντα: Γάλατα ΝΟΥΝΟΥ κ.ά.

«Henkel»: Τα καθαρά της κέρδη ανήλθαν παγκοσμίως τη διετία 2010 – 2011 στα 2,5 δισ. ευρώ. Μόνο στο τρίτο τρίμηνο του 2012 αύξησε τα καθαρά κέρδη της κατά 30,3% (από 314 εκατ. ευρώ σε 409 εκατ. ευρώ), ενώ οι πωλήσεις της ανήλθαν στα 4,294 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 6,6% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2011. Προϊόντα: Dixan, Le chat, Loctite, NEOMAT, Persil, Rilken, Shilhouete κ.ά.

«Philip Morris»: Η μεγαλύτερη καπνοβιομηχανία του κόσμου. Τα καθαρά της κέρδη το διάστηκα 2009 – 2011 ξεπέρασαν τα 20 δισ. δολάρια. Προϊόντα: Τσιγάρα Marlboro, ΠΑΠΑΣΤΡΑΤΟΣ, Philip Morris, L&M, Murati, Chesterfield κ.ά.

«SCA Hygiene Products»: Τα μεικτά κέρδη της εταιρείας τη διετία 2010 – 2011 ανήλθαν στα 33 εκατ. ευρώ. Προϊόντα: Πάνες Libero, Libresse, ZEWA κ.ά.

«Ytong-Thrakon»: Προϊόντα: οικοδομικά υλικά (block, πρέκια κλπ.).

Advertisements

Σχολιάστε

Filed under Uncategorized

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s